Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrhové podmínky pro polygon specializovaný na autonomní vozidla
Trhlík, Tomáš ; Mazáč, Jan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je rešerše stavajících polygonů sloužících pro testování autonomních vozidel, a to jak z pohledu technologie vozovek, tak z projekčního hlediska. V práci je zmíněno 9 nejvýznamějších světových testovacích polygonů a jejich popis návrhových parametrů. Jsou zde popsány jednotlivé stupně automatizací od zahraničních organizací zabývajících se výzkumem a vývojem v automobilovém průmyslu. Dále jsou popsány základní pokročilé systémy asistence řidiče, konektivita mezi vozidly a infrastrukturou. A také zhodnocení stávajících letištních ploch pro testování autonomních vozidel.
Virtuální testování autonomních vozidel
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálnímu testování autonomních vozidel. V teoretické části je popsáno autonomní vozidlo, problematika testování autonomních vozidel. Dále je práce zaměřena na popis softwarů ADAMS Car a Virtual test drive. Virtual test drive je popisován z největší části, protože obsahuje i praktickou část práce, kterou je práce se softwarem.
Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat informace týkající se autonomních vozidel a na jejich základě vytvořit a implementovat model autonomního vozidla. Následně provést analýzu chování tohoto modelu za různých podmínek. Zvolený problém jsem řešil pomocí jazyku JavaScript, frameworku Electron a Node.JS. Model se skládá ze dvou částí. První část modelu je samotné vozidlo reprezentované především fyzikálními vzorci. Druhá část modelu jsou senzory detekující překážky za pomoci algoritmu založeného na průsečíku přímek. Okolí modelovaného systému vozidla má stochastické parametry. Vytvořené řešení umožňuje simulovat chování modelu. Probíhající simulaci je možné vizualizovat a také analyzovat výsledky za užití pomocného nástroje vytvořeného k tomuto účelu. Na základě získaných dat lze porovnat chování modelu za různého počasí a stanovených rychlostních omezení.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Steingart, Viktor ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací vozidla pro závod autonomních modelů autíček s názvem NXP Cup. V práci je popsán celý proces od výběru platformy, přes návrh algoritmu, návrh a realizací desky plošných spojů pro systém detekce překážek, až po experimenty s pohybem.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Steingart, Viktor ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vozidla pro závod autonomních modelů autíček s názvem NXP Cup. Nejprve je diskutován výběr vhodné platformy, která bude využita pro implementaci řídicího algoritmu zajišťujícího autonomní pohyb vozidla po vymezené dráze.  Následně bude podrobně představen návrh řídicího algoritmu spolu s implementačními detaily. Dále je prezentována realizace systému pro detekci překážek na závodní dráze. Diplomová práce je následně završena popisem několika různých experimentů s realizovaným systémem autonomního řízení závodního vozidla a vyhodnocením dosažených výsledků.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Návrh a realizace elektroniky a software autonomního mobilního robotu
Meindl, Jan ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vestavěného řídicího systému a navigačního softwaru autonomního mobilního robotu DACEP. Rešeršní část se věnuje výběru senzorického vybavení. V práci je popsán návrh vestavěného řídicího systému a komunikačního rozhraní mezi tímto systémem a nadřazeným počítačem. Součástí práce je vytvoření lokalizačního a navigačního softwaru, ke kterému je použit framework ROS. Důraz je kladen na to, aby tato část byla co nejvíce návodná pro pomoc pří vývoji robotu podobné konstrukce. V rámci diplomové práce bylo vytvořeno grafické rozhraní, které slouží pro diagnostiku robotu a jeho vzdálené řízení.
Výpočetní model a analýza samočinně řízeného vozidla
Gardáš, Milan ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá samočinně řízenými vozidly. Nejprve obsahuje popis současného vývoje těchto vozidel, tedy z čeho se skládají, jak fungují, a je nastíněn jejich další možný vývoj. Dále se zde nachází popis možných nástrojů použitelných pro modelování. Práce obsahuje návrh, popis vývoje a testování simulačního modelu ve verifikačním prostředí UPPAAL Stratego. Výsledný model je systémem vzájemně komunikujících časovaných automatů. Analýza vlastností modelu je založená na metodě statistického ověřování modelu. Model umožňuje zkoumat chování autonomního vozidla v situacích, které odpovídají běžnému provozu.
Virtuální testování systémů ADAS a autonomního řízení
Novák, Adam ; Repka, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami testování systémů ADAS a autonomního řízení. Pro uvedení do problematiky jsou nejprve rozebrány pojmy ADAS a autonomní vozidlo. Funkčnost těchto systémů by nebyla možná bez senzorů sledujících okolí vozidla, proto jsou blíže popsány jejich nejčastěji využívané typy. Následně se již práce věnuje samotnému testování, jež probíhá virtuálně či plně v reálném prostředí. Zmíněné jsou výhody i nevýhody těchto dvou rozdílných přístupů. V rámci virtuálního jsou vysvětleny principy jednotlivých metod XiL testování a v rámci reálného možnosti testů v běžném provozu a na zkušebních polygonech. Závěrečnou částí je popis programu CarMaker a jeho srovnání s jinými softwary sloužícími taktéž pro virtuální testování. K popisu je využitý ukázkový scénář, ve kterém dojde ke spuštění systému automatického nouzového brzdění.
Neuronové sítě využité v autonomních vozidlech
Ryšavý, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím neuronových sítí v autonomních vozidlech. První část práce představuje základní principy neuronových sítí a metody učení, které jsou využívány v autonomních vozidlech. Dále práce popisuje architekturu a funkce neuronových sítí. V druhé části práce jsou také popsány různé typy autonomních vozidel, jejich dělení a přehled senzorů, které autonomní vozidla využívají. Poslední část práce se zabývá implementací neuronových sítí do ECU pomocí programových jazyků a knihoven a dále aplikacemi, jako jsou například detekce objektů nebo rozpoznávání značek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.